SEO

Wat is SEO?

SEO oftewel Search Engine Optimization(zoekmachine optimalisatie) dit is in alles wat je doen om ervoor te zorgen dat je website zo hoog mogelijk word getoond wordt in de organische zoekresultaten. Wij hebben het voornamelijk over Google in Nederland, naast Google hebben we ook zoekmachines zoals Bing en DuckDuckGo.

Waarom is SEO zo belangrijk?

SEO is een van de belangrijkste onderdelen van een website, zodra dit in orde is zal het organisch leads en bezoekers genereren. Voor een klant van ons, zijn we nu vooral bezig om te zorgen dat haar omgeving haar salon altijd als 1 van de eerste ziet op de eerste pagina. Hier gaan wij meer over uitleggen en laten zien op deze pagina.

SEO begint bij ‘keywords’

Google is voornamelijk gericht op de ‘keywords’, oftewel in het Nederlands: zoekwoorden. Wanneer wij een plan opstellen voor onze klant of als wij aan het werk gaan voor de klant, maken wij een zoekwoorden-analyse. Deze stellen we op nadat een onderzoek hebben gedaan welke zoekwoorden nu passen bij de site of niche.  Vanuit daar schrijven we webteksten rond het onderwerp en zorgen we ervoor dat de zoekwoorden in de teksten voorkomen.

Maar wat betekent SEO dan in de praktijk?

Zover onze branche denkt te weten zijn er ongeveer 200 rankingfactoren, maar enigste die het zeker weten is natuurlijk Google zelf. Volgens onze ervaring zijn er 2 onderdelen van een succesvolle SEO plan

  • Zoekwoorden/Keywords
  • Relevante Content

Zoektermen

Zoals we hierboven al vertelden, je zoekwoorden zijn het belangrijkste onderdeel van je plan. Wanneer je aan het werk gaat om je site te optimaliseren voor de zoekmachines, is het belangrijk te weten wat je potentiële leads in de zoekmachines invoeren.

Je kunt op op twee manieren bepalen wat de juiste zoekwoorden zijn. Allereerst kun je denken aan zoekwoorden die gerelateerd zijn aan jouw specifieke markt en product. Wanneer je bijvoorbeeld een wenkbrauwen specialist uit Amsterdam bent, kun je zoektermen in je lijst opnemen zoals ‘wenkbrauwenspecialist Amsterdam’ en ‘brow lamination amsterdam’. Ten tweede kijk je naar zoektermen die gekoppeld zijn aan de wensen van je doelgroep. De Amsterdamse wenkbrauwen specialist zou hierbij kunnen denken aan zoektermen als ‘wenkbrauwen verfen’ en ‘hoe werkt brow lamination’.

Relevante content

We blijven even bij dezelfde wenkbrauwenspecialist als voorbeeld. Je bezoekers wil je dus omzetten in leads oftewel in dit geval klanten dus. Je klanten willen graag meer weten over hun behandelingen die ze aanbieden en hoe ze te werk gaan. Hiervoor kan je dus een pagina per behandeling maken en zorgen dat hun vragen beantwoord worden. Stel je voor een klant zoekt op: ‘hoe lang blijft de verf in mijn wenkbrauwen’ dan ga je de vraag in een kort stukje tekst beantwoorden met de zoekwoorden erin verwerkt.

Waar het dus vooral op neer komt bij deze onderdelen is dat content belangrijk is voor je positie in Google. Als je kijkt op onze eigen webshop SD-Kaart, zie je wat we bedoelen. Hier beantwoorden wij veel vragen wat problemen kunnen zijn voor klanten. Vrijwel alle blogs staan hoog in Google waardoor wij vanuit daar veel leads binnenkrijgen.

Samen zullen we tot een supersite komen!